Autodesk 3ds Max

 Aktualne terminy szkoleń

Oprogramowanie Autodesk 3ds Max to najnowocześniejsze narzędzie dla kreatywnych specjalistów i twórców z branży mediów. Za pomocą 3ds Max można tworzyć zapierające dech w piersiach gry nowej generacji, zdumiewające efekty filmowe i telewizyjne, jak i wizualizacje projektów w doskonałej jakości. Najnowsza wersja programu 3ds Max służąca do modelowania, animacji, i renderingu pomaga specjalistom w dziedzinie wizualizacji projektów, twórcom gier i artystom tworzącym efekty wizualne uzyskać maksymalną wydajność, przyspieszając proces produkcji obfitujących w szczegóły scen. Znacznemu przyśpieszeniu uległo przeglądanie obiektów w viewportach, interakcja i przetwarzanie geometrii przy pomocy narzędzi transformujących. Udoskonalono również interfejs użytkownika ułatwiając przypisywanie materiałów i zarządzanie sceną. Nowe narzędzie Review stanowi przełom w pracy z oświetleniem umożliwiając ocenę efektów świetlnych na scenie jeszcze przed renderingiem! Integracja poprzez natywny standard DWG z programami projektowymi Autodesku ułatwia kooperację z zespołami projektowymi i wymianę danych wewnątrz firmy.

Przeglądanie i przetwarzanie dużych, skomplikowanych scen
W oprogramowaniu 3ds Max zastosowano technologię wyświetlania w oknie viewportu, w wyniku czego znaczącej poprawie uległa interaktywność i prędkość pracy nawet w przypadku największych i najbardziej skomplikowanych scen. Wspólne zadania i operacje – jak wybór, przyporządkowanie materiałów – przenoszenie, grupowanie, klonowanie i wiele innych – przebiegają teraz znacznie szybciej, co czyni wersję 3ds Max najszybszym oprogramowaniem w historii.

Zwiększone osiągi
Zintegrowana z programem technologia Adaptive Degradation System zwiększa wydajności przeglądania dużych scen i ilość wyświetlanych klatek na sekundę, poprzez upraszczanie wyświetlanej sceny. 3ds Max kontroluje wyświetlaną scenę analizując, czy małe obiekty nie są zbyt małe do dostrzeżenia dla użytkownika w danym powiększeniu. Jeśli tak jest to, program pomija je przy wyświetlaniu. Program analizuje również obiekty pod kątem ich położenia i obiekty znajdujące się dalej od obserwatora wyświetlane są z mniejszą ilością detali. Technologia przetwarzania sceny przy użyciu bibliotek Direct 3D, pozwala na buforowanie danych, w rezultacie scena zawierająca wiele w obiektów przetwarzana jest z dużą szybkością.

Scene Explorer
3ds Max został wyposażony w narzędzie Scene Explorer, pozwalające w szybki i kompleksowy sposób przejrzeć informacje zawarte na scenie. Dane są uporządkowane hierarchicznie i można je sortować i wyszukiwać wg. różnych kryteriów. Program pokazuje również, które obiekty są dołączone do sceny, które mają zmienioną nazwę, są zamrożone lub ukryte. Dzięki dołączonym bibliotekom programistycznym SDK można dodawać własne definicje kolumn i rozszerzać funkcjonalność programu. Scene Explorer pozwala na interakcję z setkami, a nawet tysiącami obiektów – w sposób o wiele bardziej intuicyjny.

Podgląd renderingu – narzędzie Review
Tworzenie zapierających dech fotorealistycznych obrazów przebiega jeszcze szybciej. W wersji 3ds Max Autodesk wprowadza funkcję Review. To nowe narzędzie o ogromnych możliwościach, pozwalające użytkownikowi w czasie rzeczywistym w sposób interaktywny sprawdzać różne warianty ustawień renderingu. Oznacza to, że szybko można sprawdzać swoje koncepcje projektowe bez konieczności czekania na programowy rendering. Ta funkcjonalność pozwala na pracę z klientem lub decydentem bezpośrednio podczas powstawania projektu. Podgląd w poszczególnych rzutniach obejmuje cienie i światła (do 64 źródeł światła), a także systemy oświetlenia Sun i Sky. Możemy obserwować zmiany zarówno z materiałami typu Architectural jak i Design. Narzędzie to działa również z rendererem Mental Ray.

Rozszerzony import DWG
Udoskonalone narzędzie importu danych z formatu DWG optymalizuje wykorzystanie pamięci RAM w procesie przetwarzania danych. Nawet duże sceny są szybko i precyzyjnie umieszczane w środowisku programu 3ds Max. Filtr pozwala również na zmianę materiału, nazwy i innych cech na wielu elementach importowanego pliku jednocześnie.


Integracja z programem AutoCAD

  • Dane z programów Autodesk opartych o środowisko AutoCAD mogą być szybko importowane do programu 3ds Max poprzez format DWG. Również dane z programu 3ds Max mogą być eksportowane do AutoCADa, choć niektóre z nich, takie jak animacje, nie zostaną zachowane.
  • 3ds Max pozwala tworzyć interaktywne połączenia z plikami AutoCADa poprzez FileLink Manager. Dzięki tej funkcji zmiana danych w programie AutoCAD (również warstw) zostanie naniesiona na scenę tworzoną w 3ds Max.
  • Narzędzie Select Similar pozwala zidentyfikować wszystkie obiekty na importowanej scenie a następnie wprowadzić konieczne zmiany, np. poprzez usunięcie danych nadmiarowych. Wpływa to zdecydowanie na proces pracy i weryfikacji projektu


Integracja z innymi aplikacjami do wizualizacji
Dane z programów AutoCAD Architecture, Revit Architecture, Autodesk Inventor, Autodesk VIZ i innych popularnych programów graficznych mogą być importowane i osadzane w programie 3ds Max za pomocą natywnego formatu DWG bez utraty danych

Integracja z Adobe Photoshop
Pliki PSD z programu Adobe Photoshop mogą być importowane jako tekstury przy wykorzystaniu zawartych w nich pojedynczych warstw jak i całego obrazu.

Integracja z Adobe Illustrator
Elementy wektorowe z programu Adobe Illustrator mogą być importowane jako krzywe bądź grupy.

Obsługiwane formaty importu
3DS, AI, DDF, DEM, DWG, DXF, HTR, IAM, IGES, IPT, LP, LS, MTL, OBJ, PRJ, SHP, STL, TRC, VW, WRL, WRZ

Obsługiwane formaty exportu
3DS, AI, ASE, ATR, BLK, DF, DWF, DWG, DXF, HTR, IGES, LAY, LP, M3G, MTL, OBJ, STL, VW, WRL

Obsługiwane formaty graficzne do tworzenia tekstur
AVI, BMP, CIN, CWS, DDS, EXR, GIF, HDR, ICB, IFL, JPEG, MPEG, MOV, PIC, PNG, PSD, RGB, RLA, RPF, SGI, TGA, TIF, VDA, VST, YUV

Obsługiwane formaty zapisu renderingu
AVI, BMP, CIN, DDS, EPS, EXR, HDR, ICB, JPEG, MOV, PIC, PNG, PS, RGB, RLA, RPF, SGI, TGS, TIF, VDA, VST, VUE.

 

Bezpłatna wersja testowa programu